رحم اجاره ای ❤️

رحم اجاره ای ❤️

قیمت ، شماره تماس ، نرخ،کانال،آدرس
رحم اجاره ای ❤️

رحم اجاره ای ❤️

قیمت ، شماره تماس ، نرخ،کانال،آدرس

تفاوت انتظارات تورمی با تورم انتظاری در چیست

انتظارات تورمی همان انتظاری است که مردم از تورم در آینده دارند. اهمیت انتظارات مردم از نرخ تورم در آینده به این دلیل اهمیت دارد که بر رفتار مردم در حال حاضر، تاثیر می‌گذارد. برای درک بهتر انتظارات تورمی، اسکات روسترهولز، مدیریت پورتفولیو در شرکت Insight Investment یک آزمایش سخت را پیشنهاد می‌دهد: تصور کنید برنامه‌ریزی کرده‌اید که سال دیگر همین موقع، ماشین بخرید.

چرا انتظارات تورمی اهمیت دارند؟

وقتی قیمت کالاها و خدمات افزایش پیدا کند، کارگران این فشار را روی خود احساس می‌کنند. اگر دستمزدها با میانگین هزینه زندگی همخوانی نداشته باشد، در این صورت با هر دلار دستمزد می‌توان کالای کمتری خرید. تورم این‌گونه به تدریج استانداردهای زندگی را تباه می‌کند.

پاسخ آشکار به شرایط تورمی این خواهد بود که کارگران درخواست افزایش دستمزد می‌کنند و این افزایش دستمزد قدرت خرید کارگر را بالا برده و تقاضای او برای خرید کالا هم بالا می‌رود. بنابراین، کسب‌و‌کارها هم با افزایش قیمت‌ها به این افزایش تقاضا پاسخ می‌دهند. احتمالا اخیرا شاهد این چرخه معیوب در اقتصاد آمریکا بود‌ه‌اید.


تورم انتظاری به معنی انتظار فرد و یا کارگزار اقتصادی از نرخ آینده تورم در مقاطع زمانی روزانه، هفتگی، ماهیانه، فصلی و سالیانه و حتی بالاتر، عاملی بسیار مؤثر بر رفتار کنشگر، فرد و کارگزار اقتصادی در همه امور اقتصادی و حتی غیر اقتصادی اوست.Tir 28, 1401 AP

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد